Klassieken

Leerlingen dompelen zich onder in de wereld van de klassieke tragedie! Een spannende en bloederige wereld vol verdriet, wraak, jaloezie, haat, moord en misdaad. Deze tragedies waren gebaseerd op verschillende mythen en sagen en werden niet zonder reden tragisch genoemd. In deze tragedies stond namelijk de lijdende mens centraal. De personages lieten zich leiden door allerlei emoties, waarbij hun omgeving voor veel ellende zorgde. Het verhaal liep daarbij nooit goed af en had vaak zelfs de dood als gevolg. Deze tragedies vormen tot op de dag van vandaag dan ook een grote inspiratiebron voor tal van voorstellingen, films en series.

Onze leerlingen
* maken kennis met het ontstaan van toneel;
* leren de invloed van klassieke tragedies kennen;
* doen onderzoek naar misdaden in klassieke tragedies;
* ontdekken tragische verhalen en de achterliggende motieven;
* schrijven zelf een tragedie; presenteren (een scene uit) het geschreven tragische verhaal in de vorm van een film, theatervoorstelling, soap, lied/rap, rechtszaak, nieuwsitem of iets geheel anders.